معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان حاضر ۱۰ دفتر فعال در مرکز پژوهش‌های مجلس‌ شورای اسلامی موضوعات راهبردی کشور را متناسب با مأموریت ها پیگیری می‌کنند و گزارش‌ها را در اختیار ذی‌نفعان قرار می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 12 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، بهروز طهماسب کاظمی، معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عصر امروز در آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی استان زنجان با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سال ۷۱ فعالیت خود را شروع کرد و قانون آن نیز در سال ۷۴ به تصویب رسید، اظهار داشت: موثر‌ترین و اصلی‌ترین نهادی که کار مجلس را به تصمیم‌گیری‌های عالمانه نزدیک می‌کند مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مرکز، گزارش‌های مختلفی را ارائه می‌کند، گفت: عمده این گزارش‌های ارائه شده با سه رویکرد تحلیلی، نظارتی و راهبردی بوده و امروزه به‌غیراز نظرات مشاوره‌ای به مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین وظیفه این نهاد اندیشه‌ورز، ارائه گزارش‌های راهبردی برای حل مسئله کشور است.

وی با بیان اینکه هویت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تمامی دوره‌های حیات خود مستقل بوده و تحت‌تأثیر نهاد و جریان‌های سیاسی نبوده است، اضافه کرد: همیشه به این مقید بوده‌ایم که اگر در حوزه آسیب‌های اجتماعی گزارشی ارائه می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های دانشمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها برای آن‌ها راه‌حل اتخاذ شود.

کاظمی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۰ دفتر فعال در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی موضوعات راهبردی کشور را متناسب با مأموریت‌ها پیگیری می‌کنند و گزارش‌ها را در اختیار ذی‌نفعان قرار می‌دهند، افزود: این مرکز به دنبال پژوهش‌های عمیق نیست بلکه سیاست‌پژوهشی آن برای نزدیک‌کردن زبان علم با زبان اجراست.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون این مرکز بیش از ۱۹ هزار گزارش کارشناسی در حوزه‌های مختلف برای مجلس شورای اسلامی تولید کرده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار