استاندار خراسان‌شمالی گفت: روند واگذاری زمین به خانوارهای واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در استان به سرعت تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 30 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، ظهر امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در جلسه ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اظهارکرد: روند واگذاری زمین به خانوار‌های واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در استان به سرعت تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت یکی از مشوق‌های دولت برای خانوار‌های واجد شرایط است، گفت: خانواده‌های مشمول زیادی در انتظار دریافت زمین رایگان جوانی جمعیت هستند که باید با بررسی کارشناسی و با پالایش اطلاعات زمین‌های قابل واگذاری به آن‌ها در هر شهرستان تعیین شود.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: با هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها باید طبق قانون اهتمام و توجه ویژه به تحقق اجرای قانون جوانی جمعیت داشته باشند و در حقیقت نقش و وظیفه خود را در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری ایفا کنند.

حسین نژاد بر ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف از مشوق‌های موجود در قانون، برای فرزندآوری تاکید و بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مشوق‌های پیش‌بینی شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای فرزندآوری در جامعه اطلاع‌رسانی شود.

وی با تاکید بر سرعت بخشیدن بانک‌ها در پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج گفت: با تسریع در پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج، متقاضیان در صف دریافت تسهیلات به صفر برسد.

حسین نژاد با بیان اینکه پرداخت وام‌های تکلیفی همچون وام ازدواج و فرزندآوری وظیفه بانک‌ها است، اظهار داشت: هیچگونه کوتاهی و کم‌کاری و بهانه در این امر پذیرفته نیست و باید پرداخت وام به متقاضیان در صف دریافت تسهیلات تعیین تکلیف شود.

وی افزود: از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های طرح جوانی جمعیت در جهت پویایی و جوانی جمعیت و تعالی نیروی انسانی فعال و مولد در آینده و استحکام بخشی به نظام است.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار