استاندار خراسان‌شمالی در آیین افتتاح بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی بجنورد گفت: با بهره‌برداری از این بازارچه‌ها، زمینه عرضه و بستر حمایت و تقویت صنایع‌دستی استان فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 04 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، بازارچه دائمی صنایع دستی بجنورد عصر امروز با حضور استاندار خراسان‌شمالی و جمعی از مسوولان، فعالان و هنرمندان صنایع دستی استان افتتاح شد.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در این آیین هدف اصلی از احداث بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی را حمایت از صنعتگران به ویژه اشتغال زنان سرپرست خانوار دانست و اظهارکرد: با بهره‌برداری از این بازارچه‌ها، زمینه عرضه و بستر حمایت و تقویت صنایع‌دستی استان فراهم می‌شود.

وی با قدردانی از دفتر امور بانوان استانداری، شهرداری، شورای شهر، اداره‌کل میراث و سایر دستگاه‌هایی که در فراهم نمودن این بستر‌ها نقش داشتند، گفت: ایجاد بازارچه‌های دائمی و فضا‌های بیشتر به ویژه فضا‌های عرضه صنایع‌دستی در سایر شهرستان‌ها نیز فراهم شود.

استاندار خراسان‌شمالی ضمن اشاره به قرارگیری استان در مسیر زائران امام رضا (ع)، افزود: ایجاد بازارچه‌ها در راستای تقویت و معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی و تولیدی استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتنی است، وسعت فاز اول این پروژه به میزان ۱۸۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری احداث شد.

این بازارچه در ۶ غرفه و با اشتغال‌زایی مستقیم ۱۵ نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار