مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: سایت‌های جدید در روستاهای «حاج حسین» شهرستان مانه و «اترآباد علیا» بجنورد راه‌اندازی و ارتقای فناوری نیز در روستای «عراقی» اسفراین محقق شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 30 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، سیدعلی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی اظهارکرد: سایت‌های جدید در روستا‌های «حاج حسین» شهرستان مانه و «اترآباد علیا» بجنورد راه‌اندازی و ارتقای فناوری نیز در روستای «عراقی» اسفراین محقق شد.

وی گفت: با احداث ۲ سایت جدید ارتباطی فول تکنولوژی، روستا‌های «حاج حسین» شهرستان مانه دارای ۲۳ خانور و جمعیت ۸۹ نفر و «اترآباد علیا» شهرستان بجنورد با ۴۰ خانوار و جمعیت ۱۲۹ نفری و ارتقا تکنولوژی سایت تلفن همراه روستای «عراقی» از توابع شهرستان اسفراین در قالب ۱۰۴ خانوار و جمعیت ۳۳۲ نفری از نعمت ارتباطات پر سرعت همراه بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی افزود: سایت‌های مذکور با سرمایه‌گذاری حدود ۱۱۰ میلیارد ریالی از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) نصب و راه‌اندازی شده است.

مرتضوی بیان داشت: با اتصال این ۳ روستا، در حال حاضر حدود ۹۶ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پُرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه زمینه رشد و توسعه بیش از پیش روستا‌ها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت محقق خواهد شد، افزود: توسعه و تکمیل پوشش ارتباطات روستایی با هدف فرصت برابر دسترسی برای همه مردم چه در روستا و چه در شهر از ظرفیت فضای مجازی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق عدالت اجتماعی از مسیر عدالت ارتباطی است.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار