مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی گفت: تبلیغات تلویزیونی نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان از سوم اسفند ماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 20 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، واعظی در نشستی خبری که یکم اسفند ماه برگزار شد، اظهار کرد: ۶۹ نفر از نامزد‌های انتخابات استان برای بهره‌مندی از ظرفیت صداوسیمای استان اعلام آمادگی کرده‌اند که از بین آن‌ها، ۴۱ نفر اقدام به ارسال یا بارگذاری محتوای تبلیغات انتخاباتی خود کرده‌اند تا مردم بتوانند از برنامه‌های آن‌ها مطلع شوند.

وی ادامه داد: در کل کشور برای هر حوزه انتخابیه، یک شبکه تأسیس شده است که به پخش تبلیغات نامزد‌ها و محتوای انتخاباتی خواهد پرداخت. در خراسان شمالی نیز سه حوزه انتخابیه بجنورد، اسفراین و شیروان وجود دارد که برای هر کدام از آن‌ها یک شبکه تأسیس شده و مردم با جست‌وجوی دوباره شبکه‌های تلویزیونی می‌توانند آن‌ها را ببینند.

واعظی گفت: فعالیت این سه شبکه در استان از سوم اسفند ماه همزمان با آغاز زمان تبلیغات انتخاباتی شروع می‌شود و این تبلیغات به‌صورت عادلانه پخش می‌شود.

وی به برگزاری مناظره‌ها بین نامزد‌های انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه انتخابیه بجنورد، ۲۷ نفر اعلام آمادگی کردند و در نهایت ۱۶ نفر شرکت کردند. همچنین مناظره نامزد‌های حوزه انتخابیه شیروان بین ۹ نفر و در حوزه اسفراین نیز بین هشت نفر برگزار شد. احتمالاً این مناظره‌ها در برنامه‌هایی سه ساعته پخش شود و تلاش می‌کنیم در شبکه اترک نیز آن‌ها را پخش کنیم؛ اما بستر اصلی ما، سه شبکه جدیدی است که به آن‌ها اشاره شد.

به گفته مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی، یکی دیگر از برنامه‌هایی که ممکن است عملیاتی شود، مناظره انتخاباتی بین فعالان سیاسی استان است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مناظره‌ها زنده برگزار نشدند یا نامزد‌های دارای سابقه حضور در مجلس به‌صورت تفکیک‌شده مناظره نکردند، بیان کرد: روش فعلی با توجه به اصل رعایت عدالت برای همه نامزد‌های انتخابات انجام و برای همه اقدامات نیز در برنامه مناظره، قرعه‌کشی انجام شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار