مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: برای رفع مشکلات امروز جامعه راهی جز بازگشت به مسجد و هویت بخشی انقلابی به مسجد نداریم و باید کارکرد‌های آن در جامعه احیاء شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 20 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، تقی صادقی امروز اول اسفندماه سال جاری در نشست هماهنگی کانون‌های مساجد استان که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه انتخابات مؤلفه قدرت و اقتدار کشور است، اظهارکرد: در ۴۵ سال گذشته هر زمان که به مردم نیاز داشتیم به میدان آمدند با وجود اینکه شاید دلخور هم بودند، اما باز با حضور پرشور خود اجازه ندادند که دشمن شاد شویم و به عنوان یک واجب در صحنه‌های مختلف حاضر شدند.

صادقی با بیان اینکه مردم در ۲۲ بهمن حضور جانانه‌ای داشتند، افزود: هنوز ۱۰ روز از حرکت تازه مردم نگذشته و آنان با حضور گسترده خود خون تازه‌ای در قامت تنومند انقلاب اسلامی جاری ساخته و سبب شدند تا تحقق تمدن اسلامی سرعت جدی‌تری به خود بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به کارکرد‌های مسجد، یادآورشد: اگر دوران پیروزی انقلاب اسلامی را برررسی کنیم متوجه می‌شویم که مسجد محور و پایه اصلی شکل‌گیری این تمدن اسلامی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران از دل مسجد برآمده و الگوی آن مسجد است، یادآورشد: در دهه اول انقلاب اسلامی پس از پیروزی، معماری نظامی، دینی، مسائل آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در مسجد پایه ریزی می‌شد، اما پس از گذشت دهه اول مسیر آن طور که باید پیش نرفت و هر سال نسبت به سال گذشته از کارکرد مساجد فاصله گرفتیم.

صادقی با بیان اینکه در گذشته جریان‌های فرهنگی از دل مسجد بر می‌خواست و تمام امور با محوریت مسجد انجام می‌شد و در این پایگاه همانند چشمه‌ای جوشان به کادرسازی و انسان‌سازی پرداخته می‌شد، خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کمیته‌های سپاه و سایر مسائل انقلاب اسلامی با محوریت مسجد انجام می‌شد و تمام اتفاق‌ها از مسجد آغاز می‌شد و مردم نیز آن را به رسمیت پذیرفته بودند و مسجد تعطیلی نداشت و شب و نیمه شب به رفع امورات مردم در آنجا پرداخته می‌شد.

وی با بیان اینکه مسجد انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و دفاع مقدس را مدیریت کرد، افزود: در صحبت‌های مسئولان گفته می‌شود باید نهضت بازگشت به مسجد و پایگاه‌های قرآنی ایجاد شود، اما چرا این مهم محقق نمی‌شود، زیرا ساختار‌های مقاومی شکل گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر احیاء کارکرد‌های مساجد، گفت: نباید در کارکرد مساجد به تنهایی منتظر سیاست دولت‌ها باشیم بلکه باید عوامل اجرایی آن با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و بهره‌گیری از حلقه‌های میانی اقدامات خود را انجام دهند، زیرا برای رفع مشکلات امروز جامعه راهی جز بازگشت به مسجد و هویت بخشی انقلابی مسجد نداریم.

وی با تاکید بر اینکه عوامل کانون‌های مساجد با استفاده از ابزار و روش‌های مختلف و ارائه ایده‌های جذاب در هویت بخشی به مساجد گامی هر چند کوچک بردارند، یادآورشد: با توجه به علاقه و اعتقاد خود به این موضوع که راهی جز بازگشت به کارکرد‌های مسجد نداریم، هرگونه اقدامی چه به لحاظ شخصی و چه حقوقی از دست بر بیاید انجام می‌دهم تا این مهم محقق شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار