یک فعال سیاسی گفت: ممکن است کاندیدا‌های نمایندگی مجلس شعار‌های خوش‌رنگ و لعابی ارائه دهند، اما تشخیص شعار غیرعملی از برنامه راهبردی به عهده مردم است.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 24 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، حجت‌الاسلام علی عباسی با اشاره به شاخصه‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولین ویژگی که باید در یک فرد اصلح وجود داشته باشد خدامحوری و خداباوری است. فردی که قرار است نماینده کشور اسلامی شود باید ایمان و اعتقاد خود را در جایگاه بالایی نگه داشته باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: لازم است فردی که نماینده مردم می‌شود به لحاظ اعتقادی در جایگاه بالاتری قرار داشته باشد و از سوی دیگر این فرد باید به معنای واقعی کلمه دلسوز مردم بوده و برای مردم کار کند چراکه نماینده با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود.

وی گفت: یک نماینده تراز باید خود را خدمتگزار مردم بداند و از ریاست‌طلبی، دنیادوستی، علاقه‌مندی به بالادست قرار گرفتن دوری کند، دغدغه‌مندی و از خود گذشتگی نیز جزو شاخصه‌های است که باید در نمایندگان وجود داشته باشد.

عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: برخی به نمایندگی مجلس به چشم فرصتی برای جمع‌آوری اندوخته برای خود و اطرافیان نگاه می‌کنند، اما آن‌ها باید بدانند دوران این رفتار‌ها به سر آمده و مردم باید با آگاهی از افرادی که چنین دیدگاهی دارند و چنین رفتاری نشان می‌دهند عبور کنند.

وی ادامه داد: در ایام انتخابات شعار‌های تبلیغاتی رنگارنگی مطرح می‌شود، لازم است به این موضوع دقت کنیم که آیا در توان یک نماینده است که بتوانند آن را عملی کنند یا صرفاً یک شعار است؟ در خوش‌بینانه‌ترین شرایط گاه برای برخی مشکلات گره‌های بزرگ و موانع جدی کشوری وجود دارد که تحقق وعده‌ها برای حل آن‌ها را سخت یا غیرممکن می‌کند، بنابراین نماینده باید با صداقت با آن مسائل مواجه شود و از نفاق فاصله بگیرد.

عباسی گفت: نماینده مجلس باید بتواند از جایگاهی که به‌واسطه آرای مردم به دست آورده استفاده کند و در قانون‌گذاری که به نفع مردم و بر پایه آموزه‌های اسلام است نقش خود را ایفا کند، نماینده‌ای که این کار را نمی‌کند و یا این اولویت را ندارد نمی‌توان دردی از مردم دوا کند، از طرفی نماینده‌ای که در همه مراحل زندگی در رفاه بوده و هرگز طعم فقر را نچشیده، نمی‌تواند خود را بخشی از مردم رنج‌کشیده بخواند، اگر کسی فقر را نچشیده، ولی خود را همدرد مردم فقیر می‌خواند ریا کرده و به‌دوراز اخلاق رفتار نموده است.

این فعال سیاسی با اشاره به راهکار‌های پیش روی مردم برای انتخاب فرد اصلح بیان کرد: مردم از دو طریق می‌توانند به انتخاب فرد اصلح دست پیدا کنند، روش اول تحقیق میدانی و درک افرادی است که کاندیدای کارزار انتخابی شده‌اند، بررسی حسن شهرت و اینکه این فرد به چه اخلاق و ویژگی‌هایی معروف است می‌تواند در انتخاب به ما کمک کند و از سوی دیگر شاید برای عموم مردم این امکان که خود بررسی کنند وجود نداشته باشد لذا به نظر فردی که مورد اعتمادشان است، آگاهی دارد و امانت‌دار مردم است می‌توانند اعتماد کنند و گزینه‌هایی که این فرد مقبول معرفی می‌کند را مد نظر قرار دهند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار