رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی گفت: طی تعطیلات نوروزی ۷۰ تور گردشگری توسط شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری این استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 11 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حسن سدیدی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: ۴۵ تور از این تعداد تور‌های ایران گردی است که به مقاصدی همچون خوزستان، اصفهان، شیراز، بوشهر، هرمزگان و ... انجام می‌شود.

وی افزود: ۲۵ تور نیز خراسان شمالی گردی است که گردشگران و مسافران نوروزی در این استان حضور می‌یابند و از نقاط مختلف استان بازدید می‌کنند.

سدیدی با اشاره به اینکه تور‌های خراسان شمالی گردی، تور‌های خلاق و تجربه گر هستند، ادامه داد: یکی از این تور‌های گردشگری تور صنایع دستی است که گردشگران در روستای تاریخی رویین حضور می‌یابند و با مشارکت افراد بومی این منطقه صنایع دستی این روستا همچون حوله و چادرشب را می‌بافند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از تور‌های تجربه‌گر، تور ترکیبی است که در آن گردشگر با مشارکت افراد بومی، پخت غذا‌های محلی، تولید صنایع دستی و ... را تجربه می‌کند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی بیان کرد: این تور گردشگری از منطقه سنخواست در جاجرم شروع می‌شود، از رویین اسفراین و بجنورد عبور می‌کند و سپس به روستا‌های راز و جرگلان می‌رود و در جنگل‌های هیرکانی درکش در شهرستان مانه و سملقان به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: در این تور گردشگران تجربه تولید پارچه بافی ابریشم، فرش دو روی تمام ابریشم دویدوخ، حوله بافی و چادرشب بافی را کسب می‌کنند.

به گفته سدیدی علاوه بر آن گردشگران با فرهنگ و سبک زندگی اقوام تات، کرد کرمانج و ترکمن آشنا می‌شوند.

وی تاکید کرد: تعداد تور‌های ورودی به استان در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته تا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

سدیدی افزود: تور‌های نوروزی امسال از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه می‌یابد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار