مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین گفت: برای سال آینده برگزاری ۳۹ عنوان پیش‌بینی کرده‌ایم، تعداد نمایشگاه‌ها نسبت به سال جاری کاهش پیدا کرده است تا بتوانیم با کیفیت بهتر نمایشگاه برگزار کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ 11 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، احمد خورگامی ۲۱ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، ۳۷ عنوان نمایشگاه و در سال ۱۴۰۲، ۴۸ عنوان نمایشگاه برگزار کردیم که از این موارد ۲۴ عنوان بازرگانی، عمومی، فروش و ۲۴ عنوان نمایشگاه تخصصی بود. در سال جاری تمام تلاش را به کار گرفتیم تا تعداد نمایشگاه تخصصی را افزایش دهیم و به دلیل برخی مشکلات برخی نمایشگاه‌ها نیز برگزار نشد.

وی افزود: ۱۰ عنوان در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار برگزار شد که مهمترین رویداد نمایشگاه فرصت‌های صادراتی بود که ذیل این موضوع توانستیم ظرفیت‌های صادراتی را با پذیرش چندین هیأت تجاری و انعقاد قرارداد، اتفاقات خوبی برای استان قزوین رقم بزنیم، در سال آینده برگزاری نمایشگاه صادراتی به اتاق بازرگانی و نمایشگاه صنعت به شرکت شهرک‌های صنعتی سپرده شده تا این نمایشگاه‌ها به صورت تخصصی و با کیفیت لازم برگزار گردد.

خورگامی تصریح کرد: برای سال آینده برگزاری ۳۹ عنوان پیش‌بینی کرده‌ایم، تعداد نمایشگاه‌ها نسبت به سال جاری کاهش پیدا کرده است تا بتوانیم با کیفیت بهتر نمایشگاه برگزار کنیم، از ۳۹ عنوان نمایشگاه ۲۲ عنوان تخصصی و ۱۷ عنوان نمایشگاه عمومی و بازرگانی خواهد بود یکی از عنوان‌های جدید نیز نمایشگاه صنعت شیشه و کانی، غیر فلزی و نساجی است.

وی افزود: برای برگزاری نمایشگاه فرش دستبافت برنامه‌های جدی در نظر داریم تا سیاست‌گذاری‌های لازم در راستای احیای فرش قزوین رقم بخورد و این نمایشگاه نیز هشت روزه برگزار خواهد شد و مهمانانی از سراسر کشور خواهیم داشت؛ همچنین نمایشگاه روستایی عشایری را در ۱۴۰۳ مجدد با کمک معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین و مدیرکل دفتر روستایی با قوت برگزار خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین گفت: در سال جاری از نمایشگاه گل و گیاه و روستا و عشایر بازدید بیشتری نسبت به دیگر نمایشگاه‌ها صورت گرفت و در سال آینده نیز سیستم ریجستری را فعال می‌کنیم تا آمار دقیقی از میزان بازدید در دست داشته باشیم.

وی گفت: سایت جدید نمایشگاه‌ها در ۷ هزار هکتار جنب سوله نظام مهندسی قزوین است که پیگیری کرده‌ایم تا بتوانیم در اردیبهشت ماه زمین را تحویل بگیریم و کار احداث آغاز شود چراکه ما کوچکترین سایت نمایشگاهی کشور هستیم و محدودیت فضا و امکانات داریم. اعتبار پیش بینی شده برای این سایت ۲ هزار میلیارد تومان و شامل ۴ سالن برگزاری، یک سالن مرکزی، مهد و بازیگاه کودک است.

خورگامی در پایان گفت: ما آمادگی برگزاری نمایشگاه کتاب و قرآن را داریم، اما باید متولی که فرهنگ و ارشاد است برای برپایی این نمایشگاه درخواست دهد و ما نیز قول می‌دهیم برای برگزاری نمایشگاه قرآن مباحث مالی را در نظر نگیریم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار