تابناک تهران گزارش می دهد؛
ترامپ در اظهار نظری توئیتری تلاش های وزیر امور خارجه خود به منظور کاهش تنش میان کره شمالی و آمریکا را وقت تلف کردن دانست.
کد خبر: ۵۰۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 02 October 2017
به گزارش تابناک تهران، به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا با توئیت اخیر خود به وزیر امور خارجه خود با این مضمون که تیلرسون باید ” انرژی خود را ذخیره کند” و این که، واشنگتن "آن چه را که باید انجام خواهد داد”، حامی تلاش های وزیر امورخارجه خود در خصوص گفت و گوی صلح با کره شمالی نیست.

روز شنبه گذشته، وزیر امور خارجه آمریکا به رسانه ها، گفت: واشنگتن با پیونگ یانگ دارای خطوط ارتباطی است و دو ملت در وضعیت تیره و تاری نیستند.

تیلرسون که برای آماده کردن سفر ترامپ برای ماه نوامبر به چین سفر رفته است، اظهار داشت: آمریکا در صورتی که کره شمالی علاقه مند به گفت و گو باشد، آن را بررسی می کند.
با وجود این کره شمالی هیچ پاسخی مبنی بر علاقمندی یا اعلام آمادگی برای گفت و گو در خصوص بحث اتمی را مطرح نکرده است.

در هفته های اخیر واشنگتن و پیونگ یانگ یکدیگر را تهدید به اقدام نظامی کرده اند، هر چند روسیه و چین خواهان راه حل دیپلماتیک برای کاهش این تنش ها بوده اند.

برنامه پکن و مسکو نیز در این راستا به منظور تعلیق اقدامات نظامی از سوی واشنگتن رد شد.

در این میان در هفته ای که گذشت دیپلمات های ارشد روسیه و کره شمالی سرگرم بحث و گفت و گو پیرامون وضعیت شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا در مسکو بودند. این اقدام توسط وزارت امور خارجه آمریکا مورد تحسین قرار گرفت و در اظهار نظری اعلام شد: دیپلماسی، رویکرد دلخواه واشنگتن است.

مترجم: میثم خاکپور 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار