مسوول روابط عمومی هیأت دلسوختگان قمر بنی هاشم(ع) ورامین از برگزاری آئین نمادین حرکت کاروان اسرای کربلا از میدان رازی تا میدان امام حسین(ع) این شهر، خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 02 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "علی تاجیک" در رابطه با آئین نمادین کاروان اسرای کربلا، اظهار داشت: این برنامه حدود 16 سال است که به همت هیئت دلسوختگان قمر بنی هاشم(ع) و استقبال گسترده مردم شهرستان در ورامین اجرا می‌شود، و در سال 91 به ثبت ملی رسید.

وی در ادامه با اشاره به عوامل اجرایی این برنامه، تصریح کرد: این برنامه شامل 18 سر بریده روی نیزه‌ها، 84 زن و بچه اسیر که سوار شتر و یا پیاده هستند، حدود 300 نفر از اشقیاء که این کاروان را مشایعت می‌کنند، 40 اسب و 20 شتر است، و در کل حدود 400 نفر لباس می‌پوشند.

مسوول روابط عمومی هیئت دلسوختگان قمر بنی هاشم(ع) در ادامه با بیان اینکه این برنامه نسبت به سال‌های گذشته تفاوت زیادی دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه این برنامه به ثبت ملی رسیده است قصد داریم که آن را به ثبت جهانی هم برسانیم؛ از طرفی یونسکو هم آیتم‌های خود را دارد و اعلام کردند که چون فیلم مختار پخش شده است و قیام مختار بعد از واقعه کربلا اتفاق افتاده، باید در نوع لباس‌ها و عوامل مانند فیلم مختار عمل شود.

تاجیک همچنین افزود: با توجه به شروط یونسکو سعی کردیم از عوامل فیلم مختار هم استفاده کنیم و این برنامه را تقریباً مانند همان فیلم بسازیم، به گونه‌ای که سطح این برنامه نسبت به سال‌های قبل به طور چشمگیری ارتقاء پیدا کرده است، به عنوان مثال لباس‌ها همگی تغییر کرده و از تعدادی هنرور نیز استفاده شده است تا نمایش‌ها بهتر اجرا شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال در عوامل برنامه نسبت به سال گذشته افزایش حدود100 نفر را داشتیم، و در حال حاضر حدود 3 ماه است که عوامل طراحی و دوخت لباس در حال فعالیت هستند، همچنین عوامل اجرای نمایش که حدود 70 نفر هستند در حال تمرین هستند و قرار است صحنه شهادت حضرت قاسم(ع) به نمایش گذاشته شود.

مسوول روابط عمومی هیئت دلسوختگان قمر بنی هاشم(ع) در پایان، گفت: هدف از اجرای این برنامه نمایش مصائب خاندان عصمت و طهارت(ع) و حضرت زینب(س) است و اینکه این بانوی بزرگوار اسلام با وجود تمام این مصائب همواره مطیع امر ولی خود بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار