در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان، یک باند مافیایی شکل گرفته است که صدای خیلی ها را در آورده است و معلوم نیست که چرا معاون وزیر بهداشت این مافیا را ریشه کن نمی کند.
کد خبر: ۵۰۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 16 October 2017
به گزارش تابناک تهران به نقل از اتاق خبر 24، چند ماه پیش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد به وزیر بهداشت، تأکید کرد که معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، هم وارد کننده، هم صادر کننده، هم تولید کننده و هم فروشنده محصولات آرایشی و بهداشتی است. 

«احمد علیرضابیگی» نماینده مردم تبریز در سخنرانی خود که بعنوان نماینده مخالف وزیر بهداشت صحبت می کرد، یادآور شد که آقای دکتر "رسول دیناروند" رئیس سابق سازمان غذا و دارو چندین شرکت تولیدی بنام خود و نزدیکانش دارد و رقیب تولید کنندگان است. 

 سازمان غذا و دارو به عنوان مهمترین و استراتژیک ترین زیرمجموعه وزارت بهداشت، از اهمیت ویژه ای در نظام سلامت کشور برخوردار است و بر همین اساس ریاست بر این سازمان پر حاشیه، همواره از حساسیت های ویژه ای در تمامی ادوار برخوردار بوده است. نمایندگان مجلس در طول سالهای اخیر بارها و بارها بر اساس گزارش های واصله و تحقیقات بعمل آمده از وجود مافیا و باندهای سازمان یافته در سازمان غذا و دارو به وزارت بهداشت سخن گفت اند اما وزیر بهداشت فکر کرد تنها با برکناری رئیس سازمان می تواند کار را تمام کند. 

انتظار می رود رئیس جدید سازمان غذا و دارو که کارنامه درخشانی در بحث سلامت جامعه دارد و بار مسئولیتهای زیادی را در طول سال های بعد از جنگ بر دوش کشیده، با باند باقیمانده در این سازمان به مقابله برخیزد و بسیاری از مدیران را برکنار و افراد لایق تر و مردمی تر که در بین تولید کنندگان بدنبال پول و حق السهم نیستند، جایگزین کند. 

چندی پیش بود که بسیاری از تولید کنندگان محصولات مختلف غذایی و دارویی طی تماس های مختلف با رسانه ها اعلام کردند که در سازمان غذا و دارو مافیایی عمل می کنند و بسیاری از مدیران آن سازمان با تاسیس شرکت های محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی، تولید کنندگان را رقیب خود برشمرده و در روند و فرآیند اخذ و صدور مجوز محصولات برای بسیاری از تولیدکنندگان، به صورت مافیایی عمل می کنند.

مدتی است در بین تولید کنندگان شکایات و گلایه های زیادی درباره نحوه برخورد مسئولان سازمان غذا و دارو و معاونان آن سازمان با تولید کنندگان مطرح است و حتی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز این مباحث مطرح است.

بر اساس شکایت و گلایه چندی از تولید کنندگان به رسانه ها، برخی از مدیران کل در سازمان غذا و دارو که حتی در بخش محصولات سنتی و گیاهی نیز مسولیت دارند، موسساتی خصوصی تاسیس کرده اند و در قالب آن موسسه به تولید کنندگان درخواست هایی مطرح می کنند، رفع تعلیق مجوزها، صدور مجوزهای جدید، رفع توقیف بسیاری از محصولات منوط به اقدامات عجیبی از جمله پرداخت پول به این موسسه است.

ضمن تأکید بر اصلاح روند و امور جاری در سازمان غذا و دارو، ضرورت دارد رئیس جدید این سازمان به ریشه های نفوذ ، باند و مافیای قدرت که از دوره قبل در این سازمان در سمت مدیرکل و مدیران میانی به ایفای نقش می پردازند، توجه جدی تری کند. 

چرا برای یکبار هم که شده، این سازمان به طور جدی از حقوق تولید کنندگان حمایت نمی کند که در واقع هم چرخ اقتصاد بچرخد و کارخانه ها ورشکست نشوند، هم اینکه عده ای از نان خوردن نیفتند و از تولید ملی و توان و ظرفیت داخلی بهره مند گردیم.

بنابر اعلام بسیاری از تولید کنندگان، یکی از گلایه های اصلی آنها از سازمان غذا و دارو این است که برخی از افراد از درون این سازمان مستقیما پیشنهاداتی به تولید کنندگان ارائه می دهند که اگر موافقت نشود، در روند صدور مجوز آنها اختلال ایجاد می شود.

در سالی که مقام معظم رهبری بر تولید ملی و اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی تأکید دارند، ضرورت دارد رئیس جدید سازمان غذا و دارو نیز به عنوان یک مطالبه عمومی و در راستای حمایت از تولید کنندگان و حقوق آنها، همچنین در راستای حمایت از روند تولید ملی و اشتغال زایی، مشکل تولید کنندگان را حل کند، اجازه ندهد عده ای با مسئولیت مدیرکل مجوزهای محصولات بسیاری از کارخانه ها را بدون اطلاع قبلی و هیچ گونه تذکری باطل یا تعلیق اعلام کنند و بعد از گذشت مدتی تقاضاهایی را نسبت به تولید کنندگان مطرح کنند.

چندی پیش نیز سازمان «دیده‌بان شفافیت و عدالت» گزارشی از فساد در سازمان غذا و دارو منتشر کرد که اعضای بلندپایه این سازمان و اعضای خانواده آنها در شرکت‌های خصوصی داروسازی سهم و نفع دارند و از مقام و نفوذ دولتی خود در راستای منافع این شرکت‌ها سوء استفاده می‌کنند.

در آن گزارش همچنین درباره حضور اعضای خانواده مقامات سازمان غذا و دارو در شرکت‌های خصوصی داروسازی از تخلفات یکی از برادران مدیران سازمان غذا و دارو و ارائه اسناد آن به رئیس این سازمان اطلاعاتی منتشر و اعلام شد که «سازمان غذا و دارو تولید ۱۵ دارو را به یک شرکت دارویی داده است که از قضا دختر رسول دیناورند عضو هیئت مدیره این شرکت است».

حال بسیاری از تولید کنندگان ضمن حمایت از وزیر بهداشت و رئیس جدید سازمان غذا و دارو، انتظار دارند که برخورد قاطع و جدی تری با این مافیا صورت گیرد و بدانند که صرفا با برکناری رئیس سازمان غذا و دارو، مشکلات مردم حل نمی شود و ضرورت دارد افراد سالم تر، متعهد تر نسبت به تولید کنندگان و مردم در این سازمان مسئولیت بگیرند. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
این یک واقعیت انکار ناپذیری هست که متاسفانه جناب دکتر اصغری که خود از انقلابیون و جانبازان معزز می باشند چشم بر این واقعیت تلخ بسته اند
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
واقعا دلیل اینهمه ظلم وبی عدالتی چیه؟ چرا کسی به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مردم داری در این حکومت گوش فرا نمی ده؟
چرا دولتمردان ما باید اینهمه فساد سازمان یافته داشته باشند؟
چرا زویر بهداشت با اینهمه باند و مافیایی که آشکارا دست به چنین اقداماتی می زنند، برخورد نمی کند؟

انتظارها از دکتر اصغری چیز دیگری است. مگر ایشان توان رفتن به مجلس و کمیسیون بهداشت ندارند که بیشتر از عمق این فاجعه باخبر بشوند؟
مگر نمی توانند با دکتر توکلی از دیدبان شفافیت این اسناد را بگیرند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار