ریيس انجمن توسعه شهری فرانسه که در رأس هيأتي هفتاد نفره از مدیران و کارشناسان شركت هاي ساختماني، معماران، شهرسازان شهرداری و فرمانداراني از مؤسسات مهم و معتبر حوزه شهري پاریس به ایران سفر کرده است، عصر روز گذشته (دوشنبه) از منطقه 22 تهران بازدید کرد. این هیات در ادامه سفر خود از شهرهای اصفهان و شیراز نیز بازدید خواهند کرد.
کد خبر: ۵۱۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 17 October 2017
به گزارش تابناک تهران، این هیأت فرانسوی در اولین دقایق ورود خود به منطقه با حضور در دریاچه شهدای خلیج فارس مورد استقبال مولایی شهردار منطقه قرار گرفت. در این بازدید دكتر رفعت جو معاون شهرسازي و رئيس انستيتو شهرسازي فرانسه و مدرسه عالي شهرسازي پاريس نیز حضور داشت.

رفعت جو در بازدید از دریاچه شهدای خلیج فارس در سخنانی خاطرنشان کرد: دریاچه چیتگر پروژه بسیار وسیع و جالب توجهی برای من بود و یکی از مسائل مهم در اجرای این پروژه سرعت عمل بالایی و دانشی است که با وجود تحریم ها طی سال های گذشته در به سرانجام رسیدن آن به کار گرفته شده و متخصصان و معماران ایرانی توانسته اند چنین پروژه عظیمی را به سرانجام برسانند.
 
وی ادامه داد: مدیران و کارشناسان شركت هاي ساختماني، معماران، شهرسازان شهرداري پاریس  همه ساله يكي از شهرهاي بزرگ جهان را به عنوان شهر مقصد براي بازديد و بررسي همكاري ها در زمينه توسعه شهري انتخاب مي نمايند و خوشبختانه با توجه به توافقات صورت گرفته بعد از برجام تصمیم ها بر آن شد تا به ایران سفر نمایند و ضمن دیدار با مقامات و معماران شرکت های معماری و شهرسازی ایران از جاذبه های گردشگری ایران نیز دیدن نمایند.

رئيس انستيتو شهرسازي فرانسه، افزود: منطقه 22 تهران یکی از قطب های مهم گردشگری و تجاری شهر تهران به شمار می رود و پروژه های عظیم ساخته شده و یا در حال ساخت موجود نشان از تلاش،دانش و تخصص معماران ایرانی دارد و بنده به عنوان یک ایرانی ساکن پاریس می توانم با افتخار این موفقیت ها را برای همکاران و دوستان فرانسوی خود بازگو کنم اما چیزی که وجود دارد اینکه اجرای این پروژه های عظیم تنها نباید به نفع ساکنین منطقه اجرایی شود بلکه به منظور استفاده و رفاه حال کلیه شهروندان تهرانی باشد و توسعه خطوط حمل و نقلی مهمترین مساله ای که در این منطقه باید به آن توجه ویژه شود و با توجه به سیل عظیم جمعیتی که در آینده در این منطقه ساکن خواهند بود گسترش خطوط ریلی در این منطقه به شدت احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد:قبل از ورود به ایران در سمینارهای مختلف برگزار شده با معماران و مهندسان شهرسازی پاریس در مورد ایران و شرایط اقلیمی،جغرافیایی و فرهنگی آن گفتگو شد،اما به واقع آنچه که در این یکی دو روز سفر خود دیدند با آنچه که قبلا شنیده بودند کاملا متفاوت بود و طی بازدیدی که از خانه هنرمندان شد از وضعیت معماری آن متعجب شده و باید بگویم از مشارکت حداکثری خانم های ایرانی بسیار شوکه شدند. بی شک تصویر مثبتی از ایران و مردم آن در ذهن دوستانم حک شد و ره آورد خوبی از این سفر با خود به کشورشان خواهند برد. بنده نیز تمام تلاش خود را خواهم کرد تا به عنوان یک حلقه واصله بین دو گروه دید مردم فرانسه به مردم ایران را تغییر دهم.

رئيس انجمن توسعه شهري فرانسه نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: ایران را کشوری در حال توسعه باور نکردنی در حوزه شهرسازی دیدم و در این بین توجه ویژه به بحث توسعه حمل و نقل شهری یکی ازنیازهای اصلی و اساسی در شهر تهران به شمار می رود و این امر کاملا مشهود است و مبادی وردی شهر تا مرکز شهر با توسعه خطوط ریلی و اتوبوس بهم پیوند بخورد. 

آنچه که در منطقه 22 شاهد بودیم اینکه پروژه های بزرگ و سنگین شهری آن بیشتر از هر چیز دیگری توجه همه را جلب می کند و در آینده ای نه چندان دور این منطقه از تهران به یک منطقه تمام عیار تبدیل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار