رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی کشور:
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گفت: تا پایان برنامه ششم باید سطح پوشش دانش آموزان مدارس غیر دولتی تا ۱۵ درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۶۳۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 01 August 2018

۱۵ درصد پوشش دانش آموزی کشور باید در مدارس غیر دولتی باشد

به گزارش تابناک قزوین،" مجتبی زینی وند"  در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: باید از فضاهای موجود آموزشی بخوبی استفاده کنیم تا به نیازهای تربیتی پاسخ دهیم.

وی افزود: مدارس غیر انتفاعی از چالشهای ما در اموزش و پرورش است و باید استاندارد بودن آن مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر اموزش و پرورش بیان کرد: همکاری مسئولان استان با آموزش و پرورش موجب شده تا کارها شتاب خوبی داشته باشد و رویکرد علمی و کارشناسی در اموزش و پرورش حاکم شود.

زینی وند تصریح کرد: موسسان مدارس غیر دولتی اگر عشق نداشته باشند وارد این کار نمی شوند، با این کار بار سنگینی از دوش دولت برداشته اند.

معاون وزیر گفت: مدارس غیر دولتی در تجهیز و ساخت مدارس خدمت بزرگی به کشور کرده اند و وجود حدود ۶۰۰۰ نیرو در ۲۰۶ مدرسه غیر دولتی در استان قزوین بسیار ارزشمند است.

وی یادآور شد: باید از خدمات ارزشمند موسسان مدارس غیر انتفاعی تقدیر شود که در اموزش موثر بوده اند.

زینی وند تصریح کرد: امروزه در دنیا محور توسعه آموزش و پرورش است و توسعه معادن و صنعت کارساز نیست.

وی با بیان اینکه باید اموزش افراد مبنای توسعه باشد تا به توسعه پایدار دست یافت اظهار کرد: محور اصلی توسعه همه جانبه در ژاپن، مالزی و سنگاپور بر اساس نیروی علم و توسعه دانایی بوده است.

زینی وند گفت: نهادی به گستردگی آموزش و پرورش در دنیا هم به تنهایی قادر به انجام کارهای آموزشی نیست و همه باید کمک کنند و با پشتیبانی معنوی و مادی در رسیدن به هدف کمک کنند.

وی با بیان اینکه حضور ۱۶ دستگاه در شورای اموزش و پرورش بیانگر اهمیت این شوراست افزود: از ظرفیت مردم و آموزش و پرورش باید استفاده کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد:  قبل از این دولت کمتر از هشت درصد مدارس غیر دولتی بود اما امروز ۱۲ درصد پوشش دانش اموزان در مدارس غیر دولتی است.

وی ادامه داد: عینی ترین مشارکت مردم در آموزش و پرورش با فعالیت مدارس غیر دولتی محقق شده است.

زینی وند گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت مدارس غیر دولتی در واحدهای مسکونی نداریم و برخی سخت گیری ها در این زمینه غیر منطقی است.

زینی وند یاداور شد: همه باید کمک کنیم مدارس غیر دولتی تقویت شود و بر اساس قانون ابن مدارس در ردیف مشاغل مزاحم نیست.

وی بیان کرد: در کشور زمینهای زیادی داریم با کاربری اموزشی که نیازمند ساماندهی است واگر واگذار شود قابل فروش و تغییر فعالیت دیگر نیست و اگر کسی ادامه کار نداد اجازه فروش ندارد و باید به متقاضی دیگری برای آموزش واگذار شود.

زینی وند افزود: یک کارگروهی برای ساماندهی زمینهای با کاربری آموزشی راه اندازی شود تا وضعیت بهتر شود، باید فضاهای مازاد به فضای آموزشی تبدیل شود.

وی ادامه داد: باید از  ظرفیت تسهیلات بانکی هم برای توسعه مدارس غیردولتی استفاده شود که در این میان استان قزوین از میانگین کشوری در حوزه فعالیت مدارس غیردولتی پایین تر است و باید کاری کنیم تا این کمبود جبران شود و موسسان مدارس غیر دولتی براحتی بتوانند فعالیت کنند.

 

 

 

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار