قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۸۶ دلار و ۳۸ سنت رسید.
کد خبر: ۷۳۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 16 April 2019
قیمت جهانی طلا امروز 1398/01/27|روند نزولی ادامه دارد

به گزارش تابناک تهران ،  به نقل از رویترز، در حالی که خوش بینی ها نسبت به مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین موجب شده تا سرمایه گذاران به بازارهای پرریسک تر روی خوش نشان دهند، قیمت طلا امروز برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1286 دلار و 38 سنت رسید. در جلسه قبل قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم خود از 4 آوریل تاکنون یعنی 1281 دلار و 96 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با حدود 0.2 درصد کاهش به 1289 دلار و 20 سنت رسید.

اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و نشانه هایی از کاهش میزان سوددهی شرکت ها و سرمایه گذاری های تجاری در نقاط مختلف جهان سال گذشته تمام دارایی های پرریسک را تحت فشار قرار داده بود. انتشار آمارهای مثبت در روزهای اخیر سرمایه گذاران را مجددا خوش بین کرده است.

ارزش سهام در بازارهای بورس آسیایی پس از انتشار آمارهای ناامید کننده از سوددهی بانک ها در حوالی پایین تر از بالاترین رقم های 9 ماه اخیر در نوسان بود، اما سیگنال های مثبت اخیر در مورد اقتصاد جهانی موجب شده تا افت شاخص ها چندان قابل توجه نباشد.

استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا دیروز گفت، مذاکرات تجاری با طرف چینی پیشرفت های قابل توجهی داشته است. ترامپ هم دیروز اظهار داشت، آمریکا صرف نظر از مذاکرات تجاری با چین «در هر صورت برنده خواهد شد.»

در حالی که بازارها در انتظار آمارهای پیش رو از اقتصاد اروپا و چین هستند تا شواهد بیشتری از بهبود نسبی وضعیت اقتصادی جهان به دست بیاورند، ارزش ارزهای معتبر جهانی امروز نوسان چندانی را شاهد نبود.

اما نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد که رشد اقتصادی سه ماهه نخست چین احتمالا به پایین ترین رقم خود در طی دست کم 27 سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار