در حالی که آمارهای بهتر از حد انتظار از اقتصاد چین موجب بهبود شاخص ها در بورس های آسیایی شده و اشتها برای ریسک پذیری را بالا برده است، قیمت طلا امروز همچنان در سطح پایین تر از ۱۲۸۰ دلار باقی ماند.
کد خبر: ۷۳۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 17 April 2019
قیمت جهانی طلا امروز 1398/01/28|قیمت طلا همچنان زیر 1280 دلار

به گزارش تابناک تهران ، به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.07 درصد افزایش به 1277 دلار و 71 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.16 درصد افزایش به 1279 دلار و 30 سنت رسید.

روند رشد اقتصادی چین در سه ماهه نخست امسال به لطف افزایش قابل توجه تولیدات کارخانجات همچنان در سطح 6.4 درصد باقی مانده که بالاتر از نرخ رشد 6.3 درصدی پیش بینی شده برای این کشور بوده است.

این آمارها نشان می دهد که اقدامات محرک اقتصادی اخیر دولت پکن در حال به ثمر نشستن است و همین مسئله سبب رشد شاخص ها در بازارهای بورس آسیا گشته است.

کایل رودا، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با توجه به آمارهای منتشر شده از اقتصاد چین قیمت طلا اندکی افت کرده است... این واقعیت که ما به زیر 1280 دلار سقوط کرده ایم موجب می شود تا ترمیم قیمت ها اندکی دشوار شود.»

قیمت فلز زرد نسبت به بالاترین رقم ثبت شده در ماه فوریه یعنی 1346 دلار و 73 سنت بیش از 5 درصد کاهش یافته و در حال حاضر در قیمتی پایین تر از متوسط 50 و 100 روزه معامله می شود که به عقیده تحلیلگران نشانه در پیش بودن افت قیمت بیشتر است.

موسسه فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «نشانه ها مبنی بر پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا موجب شده تا از ابتدای سه ماهه دوم به این طرف اشتها برای ریسک پذیری بالاتر برود.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار