مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان: برخورد قانونی با سازندگان بنا‌های غیرمجاز در چند روز گذشته در استان، نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۹۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 26 August 2020

 

تغییر کاربری‌های غیرمجاز زیر ذره بین گشت‌های نظارتی

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، عبدی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: 11گشت، تغییر کاربری

 غیرمجاز را در تمامی شهرستان ها پیگیری می کند و به محض ملاحظه، به خاطی اخطار می دهند و سپس با هماهنگی دستگاه قضایی بر اساس تبصره 2 ماده 10بنا قلع و قمع می شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از متخلفان علیرغم هشدارهای گشت های جهاد کشاورزی همچنان به ساخت و ساز ادامه می دهند که این امر در نهایت منجر به تخریب آن ساخت و ساز می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بر اساس قانون در صورتی که زمین بیش از 5هزار مترمربع و دارای آب پایدار باشد با ساخت و ساز موافقت می شود اما در برخی از زمین ها با مساحت هزار مترمربع و نصب تانکر آب روبه رو هستیم که در پی تغییر کاربری و ساخت و ساز هستند که خلاف قانون است.

عبدی تصریح کرد: نصب تانکر آب آن هم در نقاط بالادستی که آب پایدار ندارد، باعث استفاده بیش از حد از چاه های آب و همچنین برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی می شود.

وی به موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در استان اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی عمومی در زمینه قوانین ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده است و سازندگان علیرغم اطلاع از روند قانونی اما همچنان به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام می کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: هر 10سال در قانون هادی روستایی بازنگری می شود و روستاییان می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مجوزهای ساخت و ساز قانونی را دریافت کنند.

عبدی خاطرنشان کرد: ماده 8 قانون حفظ کاربری به هیچ دستگاه خدمات رسان اجازه نصب انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز را نمی دهد و سازندگان حتماً باید برای نصب انشعابات مجوز ساخت و ساز قانونی داشته باشند.

وی افزود: شهرداران نیز با عنایت به ماده 99و100 مکلف به برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری ها در حریم شهر هستند.

عبدی گفت: تغییر کاربری های استان در مراکز خوش آب و هوا صورت می گیرد و شدت ساخت و ساز در دشت قزوین بسیار کمتر است چرا که باغداران و کشاورزان اصلاً مایل به تغییر کاربری نیستند. 
 
وی افزود: از سال95 تا امروز سالانه بیش از 400مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان داریم و پراکندگی ساخت و ساز اتاقک ها و ویلاهای 40تا100 متر در استان زیاد است.
 
عبدی گفت: بیشترین تغییر کاربری ها در اراضی آبی یکپارچه استان است و این ساخت و سازها در مناطق خوش آب و هوا از جمله جاده الموت صورت می گیرد.
منبع:صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار